Regisseur Civiele Techniek

Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is gemeente Ameland op zoek naar jou!

Het managementteam van Gemeente Ameland is ter versterking van het cluster Beheer en Onderhoud op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van Regisseur Civiele Techniek voor 36 uur per week.

Als regisseur civiele techniek:

  • ben je de regisseur van onze civieltechnische projecten en zorg je ervoor dat plannen niet alleen worden gemaakt, maar ook efficiënt en doeltreffend worden uitgevoerd. Op onze afdeling zijn een werkvoorbereider en een directievoerder aanwezig, zodat jij je kunt richten op de coördinatie, afstemming en strategische keuzes;
  • houd je de regie ten aanzien van beheerplannen en uitvoering van civieltechnische werkzaamheden;
  • maak je hiervoor jaarlijks uitvoeringsplannen met betrekking tot de openbare ruimte;
  • werk je met verschillende (markt) partijen samen en vertegenwoordig je de gemeente bij diverse overleggen;
  • ben je verantwoordelijk voor de financiële gevolgen voor de uitvoering van civiel technische werkzaamheden;
  • verricht je in voorkomende gevallen andere werkzaamheden op de afdeling.

 Wij zoeken iemand die:

  • minimaal over een afgeronde technische HBO opleiding, een opleiding in de richting van civiele techniek of technische bedrijfskunde wordt gezien als een pré;
  • bewezen kennis, ervaring en affiniteit met de gevraagde vakgebieden heeft;
  • enthousiast, zelfstandig, flexibel en accuraat is, en daarnaast over goede contactuele vaardigheden beschikt;
  • goed kan plannen, organiseren en constructief kan samenwerken met anderen
  • gevoel heeft voor bestuurlijke verhoudingen;
  • in het bezit is van rijbewijs B.

De competenties die op deze functie van toepassing zijn: zelfstandigheid, creativiteit, commercieel handelen, omgevingsbewustzijn en overtuigingskracht. De functie betreft HR21 profiel medewerker ontwerp en voorbereiding III.

Gemeente Ameland biedt:

  • een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
  • een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.419,- (schaal 10) bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil april 2025);
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen;
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Foto veerhaven Nes

Heb je nog vragen?

Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Roelof Burghoorn, adjunct-directeur, via telefoonnummer (0519) 555 555. Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Judith Kiewiet, adviseur Personeel en Organisatie. Zij is bereikbaar via telefoonnummer (0519) 555 555.

Wil je solliciteren?

Stuur je sollicitatie (brief + CV) voor maandag 6 oktober 2025 aan het managementteam van gemeente Ameland via www.werkeninfriesland.nl. Mogelijk zien we elkaar tijdens een kennismakingsgesprek dat staat gepland op maandag 13 oktober 2025. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer