De gemeente Ameland is op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van Medewerker Juridische Zaken voor 28 tot 36 uur per week (0,8-1 fte). Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 26 maart 2023.

Wat ga je doen?

Deze juridische functie valt binnen het cluster Staf direct onder de secretaris-directeur. Het team juridische zaken bestaat uit drie collega’s, waarvan één vooral privaatrechtelijke zaken en één vooral publiekrechtelijke zaken als aandachtspunt heeft. De derde collega is primair secretaris van onze bezwarencommissie én die van de gemeenten Vlieland en Schiermonnikoog. Gezien de samenstelling van het team (beide blijvende collega’s kunnen samen alle drie de rollen vervullen), is de functie-invulling bespreekbaar.

Als medewerker juridische zaken:

  • verricht je voorkomende werkzaamheden op juridisch gebied binnen het team juridische zaken;
  • adviseer je gevraagd en ongevraagd over (complexe) juridische vraagstukken;
  • vertegenwoordig je de gemeente in juridische procedures;
  • adviseer je en rapporteer je over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels
  • onderhoudt contacten met partijen/belanghebbenden en zorgt voor afstemming;
  • bewaak je en beheer je contracten met partijen/belanghebbenden;
  • toets je en evalueer je de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

Wat breng je mee?

Voor deze functie zijn we op zoek naar iemand die:

  • een opleiding rechten heeft afgerond op HBO of WO niveau en over enkele jaren relevante werkervaring beschikt, of net afgestudeerd is en geïnteresseerd is in een trainee-baan, dit kan ook gelden voor kandidaten met een gerichte MBO-opleiding die graag verder willen studeren naast het werken voor onze gemeente;
  • communicatief sterk is, zowel mondeling als schriftelijk;
  • representatief is;
  • over een klantgerichte en flexibele instelling beschikt;
  • toekomstgericht, pro actief, en enthousiast is;
  • toegankelijk is en goed kan samenwerken.

De functie betreft, afhankelijk van kennis en ervaring van de te werven kandidaat, HR21 profiel Medewerker beleidsuitvoering II of Adviseur IV (schaal 9 of 10). Belangrijke competenties die daarbij horen, zijn: verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, oordeelsvorming, inlevingsvermogen, overtuigingskracht, initiatief.

Wat bieden wij je?

  • een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
  • een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 2.865,- en maximaal € 4.671,- bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil april 2022).
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de
  • arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen.
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Interesse?

Heb je nog vragen? Voor inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Iwan Valk, secretaris-directeur, via telefoonnummer 06-53 717 217. Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Judith Kiewiet, adviseur Personeel en Organisatie, via telefoonnummer (0519) 555 578.

Solliciteer

Wil je direct solliciteren? Stuur je sollicitatie (brief + CV) aan het directieteam van gemeente Ameland via Werken in Friesland. Je kunt solliciteren tot en met zondag 26 maart 2023. Mogelijk zien we je tijdens een kennismakingsgesprek dat staat gepland op vrijdag 31 maart 2023.