Bent u als organisatie of ondernemer van plan een (tijdelijke) omgevingsvergunning aan te vragen voor de realisatie van personeelshuisvesting voor het seizoen 2023? Zorg dan dat u tijdig een aanvraag indient. In de praktijk blijkt de doorlooptijd van initiatief tot een complete vergunningsaanvraag al snel enkele maanden tot een half jaar in beslag te nemen. De standaard afhandeltermijn voor een complete aanvraag is vervolgens acht weken.

Sinds 1 januari 2022 is het niet meer mogelijk om als werkgever een woning (bestemd voor permanente bewoning) te kopen en beschikbaar te stellen voor medewerkers. In februari 2022 zijn met vele werkgevers gesprekken gevoerd om de behoefte op korte en langere termijn in kaart te brengen. Op de korte termijn kan de gemeente meewerken aan aanvragen die passen binnen de huidige beleidskaders. Over de beleidskaders en aanpak van het personeelshuisvestingsvraagstuk op de langere termijn heeft de gemeente op dit moment nog geen vastgesteld standpunt.

Heeft u vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op via telefoonnummer (0519) 555 555 of info@ameland.nl.