De gemeente Ameland is op zoek naar twee nieuwe medewerkers voor het team juridische zaken. Het gaat om twee functies, beide voor 36 uur per week (2 x 1,0 fte).

Wat ga je doen?

Als medewerker juridische zaken:

  • verricht je voorkomende werkzaamheden op juridisch gebied binnen het team juridische zaken; dit kan zijn in dossiers op het gebied van Ruimtelijke Ordening of meer ondersteunend in de rol van Secretaris van de Adviescommissie Bezwaarschriften;
  • adviseer je gevraagd en ongevraagd over (complexe) juridische vraagstukken;
  • vertegenwoordig je de gemeente in juridische procedures;
  • adviseer je en rapporteer je over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels; 
  • onderhoud je contacten met partijen/belanghebbenden en zorgt voor afstemming;
  • bewaak je en beheer je contracten met partijen/belanghebbenden; 
  • toets je en evalueer je de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

Wij zoeken:

Voor beide functies zoeken we iemand die:

  • een opleiding rechten heeft afgerond op HBO- of WO-niveau en over enkele jaren relevante werkervaring beschikt, of net afgestudeerd is en geïnteresseerd is in een trainee baan, dit kan ook gelden voor kandidaten met een gerichte MBO-opleiding die graag verder willen studeren naast het werken voor onze gemeente;
  • communicatief sterk is, zowel mondeling als schriftelijk;
  • representatief is;
  • over een klantgerichte en flexibele instelling beschikt;
  • toekomstgericht, pro actief, en enthousiast is;
  • toegankelijk is en goed kan samenwerken.

De twee functies betreffen, afhankelijk van kennis en ervaring van de te werven kandidaat, HR21 profiel Medewerker beleidsuitvoering II of Adviseur IV (schaal 9 of 10). Belangrijke competenties die daarbij horen:

  • verantwoordelijkheid
  • analytisch vermogen
  • oordeelsvorming
  • inlevingsvermogen
  • overtuigingskracht
  • initiatief

Wij bieden:

  • een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
  • een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 3.167 ,- en maximaal € 5.009,- bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil januari 2023).
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen.
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Vragen of solliciteren?

Voor inhoudelijke informatie over deze twee functies kun je contact opnemen met Iwan Valk, secretaris-directeur, via telefoonnummer 06-11 16 18 78. Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Judith Kiewiet, adviseur Personeel en Organisatie, via telefoonnummer (0519) 555 578.

Direct solliciteren(externe link)

Stuur je sollicitatie (brief + CV) aan het managementteam van gemeente Ameland via Werken in Friesland(externe link). Zolang deze vacatures nog niet zijn ingevuld, blijven de vacatures gepubliceerd op de website van Werken in Friesland.