Door promotie van een collega en het vertrek van een collega is de gemeente Ameland op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van Secretaris van de Adviescommissie Bezwaarschriften voor 32 tot 36 uur per week. 

In de functie van Secretaris van de Adviescommissie:

  • verricht je voorkomende werkzaamheden als secretaris van de adviescommissie bezwaarschriften van de gemeenten Ameland, Schiermonnikoog en Vlieland:
    • het schrijven en uitwerken van conceptadviezen,
    • het voorbereiden en notuleren van (maandelijkse) hoorzittingen,
    • het verzorgen van inkomende en uitgaande correspondentie
    • en het schrijven van de jaarverslagen.
  • lever je een bijdrage aan het brede scala van juridische werkzaamheden in een klein, jong team binnen de gemeente Ameland;
  • lever je een bijdrage aan de uitvoering van diverse wet- en regelgeving, zoals de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en enkele bijzondere wetten.

Wij zoeken iemand die:

  • over een afgeronde rechtenopleiding op minimaal hbo-niveau beschikt;
  • brede juridische kennis en affiniteit met juridisch advieswerk heeft, ervaring is een pré;
  • enthousiast, integer, zelfstandig, flexibel, accuraat is en beschikt over goede contactuele vaardigheden;
  • goed kan plannen, organiseren en constructief kan samenwerken met anderen;
  • gevoel heeft voor bestuurlijke verhoudingen.

De functie betreft, afhankelijk van kennis en ervaring van de te werven kandidaat, HR21 profiel Medewerker Beleidsuitvoering II (schaal 9). Belangrijke competenties die daarbij horen: verantwoordelijkheid, analytisch vermogen (probleemanalyse), oordeelsvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid.

Gemeente Ameland biedt:

  • een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
  • een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 3.167 ,- en maximaal € 4.537,-bruto per maand (schaal 9) bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil januari 2023).
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen. 
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Vragen of direct solliciteren?

Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Patty de Jong, adjunct-directeur van gemeente Ameland, via telefoonnummer 06 - 22 11 96 99. Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Judith Kiewiet, adviseur Personeel en Organisatie, via telefoonnummer 0519 - 555 555.

Solliciteer(externe link)

Stuur je sollicitatie (brief + CV) aan het managementteam van gemeente Ameland via Werken in Friesland(externe link). Zolang de vacature nog niet is ingevuld, blijft deze gepubliceerd op Werken in Friesland.