Meldingen festiviteiten horeca

Geaccepteerde meldingen festiviteit terras horecabedrijf Ameland

Op dit moment zijn festiviteiten niet toegestaan

Voorwaarden festiviteit

De melding festiviteit voor op het terras is geaccepteerd wanneer voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  1. De festiviteit wordt minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de festiviteit aan de gemeente gemeld.
  2. De festiviteit vindt plaats tussen 14.00 uur en 23.00 uur op het terrasgedeelte van het horecabedrijf.
  3. Het geluidsniveau (versterkt of onversterkt) van de festiviteit op het terras mag in ieder geval niet meer bedragen dan 75 dB(A).
  4. Er worden niet meer dan 12 festiviteiten per jaar georganiseerd.
  5. De festiviteit geldt alleen voor het bestaande terras en niet voor een eventuele tijdelijke terrasuitbreiding.
  6. De terrasbezoekers moeten een vaste zitplaats hebben (placeren; het aanwijzen van een zitplaats) en hier ook blijven zitten.
  7. De festiviteit mag geen gelegenheid bieden tot dansen op het terras.
  8. De terrasbezoekers vanaf 18 jaar moeten 1,5 meter afstand van elkaar houden.
  9. De terrasbezoekers tot en met 17 jaar hoeven onderling geen 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Dit geldt ook wanneer er sprake is van een gezamenlijk huishouden en voor kinderen in de leeftijd tot en met 12 jaar.
  10. Er moeten hygiƫnemaatregelen worden getroffen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan (aansluiting bij de richtlijnen van de branche of het RIVM).
  11. Aanwijzingen van de politie en gemeentelijke toezichthouders moeten onmiddellijk worden opgevolgd.
  12. Overlast voor de omgeving moet zoveel mogelijk worden beperkt.