We zijn op zoek naar een Medewerker Juridische Zaken m/v voor 28 tot 36 uur per week.

Medewerker Juridische Zaken m/v

  • Gemeentehuis, Ballum
  • 28 tot 36 uur
  • € 3.317-€ 5.247
  • Solliciteren tot: zo snel mogelijk

Solliciteer direct

vacature

Als Medewerker Juridische Zaken:

  • verricht je voorkomende, met name privaatrechtelijke, werkzaamheden op juridisch gebied binnen het team juridische zaken; 
  • adviseer je gevraagd en ongevraagd over (complexe) juridische vraagstukken;
  • vertegenwoordig je de gemeente in juridische procedures;
  • sluit je overeenkomsten met derden af en bewaak en beheer je deze; 
  • toets je en evalueer je de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

We zoeken iemand die:

  • een opleiding rechten heeft afgerond op HBO- of WO-niveau en over enkele jaren relevante werkervaring beschikt, of net afgestudeerd is en geïnteresseerd is in een trainee-baan (dit kan ook gelden voor kandidaten met een gerichte MBO-opleiding die graag verder willen studeren naast het werken voor onze gemeente);
  • een bestuurlijk-politieke antenne heeft en een waardevolle (strategische) sparringpartner kan zijn voor collega’s en bestuur;
  • na een goede analyse, zijn of haar kennis omzet in adviezen die goed en praktisch aansluiten bij het primaire proces;
  • proactief is, snel kan schakelen en steeds op zoek is naar kansen en oplossingen;
  • een gezonde doenersmentaliteit heeft en samenwerkt vanuit een open en positieve houding.

De functie betreft, afhankelijk van kennis en ervaring van de te werven kandidaat, HR21 profiel Medewerker beleidsuitvoering II of Adviseur IV (schaal 9 of 10). Belangrijke competenties die daarbij horen: verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, oordeelsvorming, inlevingsvermogen, overtuigingskracht en initiatief.

We bieden:

  • Een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
  • Een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 3.317,- en maximaal € 5.247,- bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil januari 2024);
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Solliciteren

Heb je nog vragen? Voor inhoudelijke informatie over de functie bel je naar Patty de Jong, adjunct-directeur, via telefoonnummer (0519) 555 555. Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Judith Kiewiet, adviseur Personeel en Organisatie, via telefoonnummer (0519) 555 555.

Is je interesse gewekt? Dan ontvangen we graag je sollicitatie met cv via Werken in Friesland. De vacature blijft gepubliceerd totdat deze is ingevuld.

Solliciteer