Door promotie van een collega en het vertrek van een collega is de gemeente Ameland op zoek naar enthousiaste kandidaten voor de functie van Jurist Fysieke Leefomgeving voor 36 uur per week. 

Als jurist fysieke leefomgeving krijg je een veelzijdige functie en ben je samen met je collega juristen een belangrijke spil voor het bestuur, de organisatie en het team Juridische Zaken (JZ).

Jouw taken bestaan onder andere uit:

  • het behandelen van bezwaarschriften, met name op het gebied van Ruimtelijke Ordening, openbare orde en veiligheid en bijzondere wetten;
  • het zelfstandig vertegenwoordigen van de gemeente in (hoger) beroepszaken en verzoeken om een voorlopige voorziening;
  • behandeling van en advisering aan bestuur en organisatie inzake complexe en bestuurlijk gevoelige juridische vraagstukken, met name op bovengenoemde rechtsgebieden;
  • het signaleren van juridische risico’s en ontwikkelingen. Actief bijdragen aan juridische kwaliteit.
  • advisering en rapportage over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels;  
  • het onderhouden van  contacten met partijen/belanghebbenden en zorgen voor afstemming;
  • het verrichten van publiekrechtelijke, juridische werkzaamheden ter ondersteuning van de organisatie.

Wij zoeken iemand die:

  • een opleiding rechten heeft afgerond op hbo- of wo-niveau en over enkele jaren relevante werkervaring beschikt;
  • communicatief sterk is, zowel mondeling als schriftelijk;
  • integer en representatief is;
  • over een klantgerichte en flexibele instelling beschikt;
  • toekomstgericht, pro actief, en enthousiast is;
  • toegankelijk is en goed kan samenwerken.

De functie betreft, afhankelijk van kennis en ervaring van de te werven kandidaat, HR21 profiel Medewerker Adviseur IV (schaal 10). Belangrijke competenties die daarbij horen verantwoordelijkheid, analytisch  vermogen, oordeelsvorming, inlevingsvermogen, overtuigingskracht en initiatief.

Gemeente Ameland biedt:

  • een dienstverband waarop de cao Gemeenten van toepassing is;
  • een passend salaris dat, afhankelijk van opleiding en ervaring, minimaal € 3.167 ,- en maximaal € 5.009,-bruto per maand (schaal 10) bedraagt bij een 36-urige werkweek (salarispeil januari 2023).
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) ter hoogte van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw persoonlijke omstandigheden en wensen. 
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Vragen of direct solliciteren?

Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Patty de Jong, adjunct-directeur van gemeente Ameland, via telefoonnummer 06 - 22 11 96 99. Voor vragen rondom de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Judith Kiewiet, adviseur Personeel en Organisatie, via telefoonnummer 0519 - 555 578.

Solliciteer(externe link)

Stuur je sollicitatie (brief + CV) aan het managementteam van gemeente Ameland via Werken in Friesland(externe link). Zolang de vacature nog niet is ingevuld, blijft deze gepubliceerd op Werken in Friesland.